Managing Shop: Gijsje Visser van Rebelle Amsterdam
“We willen het onze klanten zo makkelijk mogelijk maken om een bestelling te plaatsen.” Gijsje Visser
1) Hey Gijsje! Wie ben je, en wat is jouw rol binnen Rebelle Amsterdam?
Mijn naam is Gijsje Visser en ik ben de Co-Founder van Rebelle Amsterdam. Rebelle Amsterdam is niet ‘zomaar een sieradenmerk’. Wie wij zijn en waar wij voor staan, leg ik je graag uit.
Als klein meisje was in al geïnteresseerd in mode en sieraden. “Dress the way you feel” zijn de woorden waar ik naar leef. Ik druk mezelf graag uit in kleding, sieraden en andere accessoires. Na mijn studie ben ik in de modebranche gaan werken, maar ik heb altijd de droom gehad om mijn eigen business te starten.
Tijdens het starten van mijn bedrijf vond ik het belangrijk om ook en vooral gebruik te maken van mijn visie, namelijk women empowerment. Ik denk dat vrouwen nog te vaak worden beperkt door de maatschappij, in wat ze doen, wie ze zijn en wat ze dragen.
Ik geloof dat de manier hoe vrouwen zich voelen, wordt weerspiegeld in de energie die ze uitstralen naar hun omgeving. Ik wil dat vrouwen zich zelfverzekerd voelen in wat ze dragen en wie ze zijn. Door het ene te doen of te zijn, hoef je het andere niet uit te sluiten. En dat is de kracht van dualiteit, de Rebel en Belle die samenkomen.
2) Wie zijn jullie en wat doen jullie?
De nieuwe generatie ziet steeds minder obstakels als het gaat om jezelf willen zijn. Steeds meer wordt geleerd en gezien dat je je eigen pad kunt bewandelen en je eigen leven kan bepalen. Een vrouw kan haar eigen doelen stellen, waarom zou ze zich laten tegenhouden? Er is zoveel te zien, te bereiken en te doen. She should celebrate her best self!
Rebelle Amsterdam gaat over het vieren van elke look, elke stemming, elke identiteit. Wees je beste eigen versie. Of je nu de hele nacht wilt dansen in stiletto’s of de straat op gaat in een jeans met sneakers. Het enige wat je hoeft te dragen is je zelfvertrouwen, wij doen de rest!
Rebelle Amsterdam heeft items voor elk moment en elke mood. Alle items zijn gemaakt van hoge kwaliteit (gold plated) 925 sterling zilver. Rebelle Amsterdam geeft je de inspiratie en vrijheid om jezelf te uiten.
Op www.rebelleamsterdam.nl kun je onze collectie bekijken. Wil jij €5 korting ontvangen op je eerste bestelling? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief!
3) Hoe zorgen jullie voor een optimale customer experience?
We willen het onze klanten zo makkelijk mogelijk maken om een bestelling te plaatsen en antwoord te krijgen op eventuele vragen die ze hebben. Zo werken we hard om de selfservice op onze website te optimaliseren.
Dit doen we onder andere door uitgebreide productinformatie te geven en onze FAQ zo goed en duidelijk mogelijk in te richten. We vinden het belangrijk dat klanten contact met ons kunnen opnemen via hun eigen voorkeurskanaal. Zo zijn we bereikbaar via WhatsApp, telefoon, per mail, Instagram en Facebook.
4) Kun je aangeven hoe het retourproces bijdraagt aan de customer experience?
Naast dat we het klanten zo gemakkelijk mogelijk willen maken om een bestelling te plaatsen of een vraag te stellen, is het retourproces uiteraard ook een belangrijk onderdeel van de customer experience.
Vanuit het oogpunt van de klant is het belangrijk dat de communicatie duidelijk is over de retourstatus en vanuit ons oogpunt is de data die hieruit voortkomt belangrijk, zodat we dit proces kunnen optimaliseren.
5) Waarom zijn jullie op zoek gingen naar een retouroplossing?
Door mijn ervaring in de sieradenbranche ben ik erachter gekomen hoe belangrijk customer experience is. Hier is het ruil- en retour proces een groot onderdeel van.
Om dit meteen bij de launch goed geregeld te hebben en niet met formulieren, enveloppen en labels te hoeven werken zijn wij de samenwerking met Returnista aangegaan. Daarnaast vind ik het belangrijk om mijn bedrijf constant te optimaliseren. Of het gaat om de kwaliteit van items, het klant contact of de verzending.
6) Waarom hebben jullie gekozen voor Returnista?
Verschillende redenen hebben ervoor gezorgd dat wij een samenwerking met Returnista zijn aangegaan.
Zo vonden we het belangrijk dat klanten makkelijk een retour online konden aanmelden, eventueel items kunnen ruilen, de communicatie tijdens het retourproces duidelijk is en dat data uit retourgegevens goed kan worden ingezet om zo onze webshop, voorraden en klantbehoeftes in kaart te brengen en te optimaliseren.
Een goed retourproces met duidelijke communicatie neemt ook druk af van de customer service. Uit ervaring blijkt dat de meeste vragen die binnenkomen via de klantenservice gaan over retouren.
Het is fijn dat deze vragen worden verminderd door samen te werken met een partij als Returnista.
7) Wat verwachten jullie uit de samenwerking te halen?
Buiten een goed retourbeleid voor de klant verwachten wij uit deze samenwerking ook de benodigde data te halen zodat wij onze items, service en processen nog beter kunnen maken.