Retourfrustratie omzetten in klantloyaliteit
E-commerce is de afgelopen jaren hard gegroeid, zo ook in de retourpercentages van webshops. Deze stijging in het aantal retouren gaat op zijn beurt gepaard met aardig wat frustratie. Maar wat gaat er nou eigenlijk mis in het retourproces, en hoe kun jij dat verbeteren?
Olivier Muller, mede-oprichter van retourplatform Returnista, sprak hierover in het webinar voor de e-commerce fashionbranche van Buckaroo. Onderwerpen die Olivier in dit webinar behandelt zijn het creëren van een frictieloos retourproces, hoe het retourproces een vergeten verkoopkanaal is, en hoe je met de software van Returnista omzet behoudt terwijl je de klanttevredenheid verhoogt.
Verder kaart hij aan hoe essentieel het verzamelen van data is om bij te kunnen sturen in het verkoopproces. Wat e-commerce giganten als CoolBlue en Zalando met elkaar gemeen hebben - het écht goed begrijpen van hun klanten - en hoe je deze data kunt gebruiken voor het verbeteren van je propositie.
Tenslotte vertelt Olivier hoe je dit alles om kunt zetten in klantloyaliteit. Een goed idee voor elke serieuze e-commerce speler. Het is immers vele malen goedkoper een bestaande klant te behouden dan een nieuwe klant aan te trekken.
Het hele verhaal horen? Bekijk hier het webinar van Buckaroo:
Hulp nodig?
Heb je hulp nodig bij het optimaliseren van je retourproces? Wij helpen je graag.
Retouren zijn met de software van Returnista niet langer een pijnpunt. Verhoog de klanttevredenheid en verlaag je kosten met de hulp van een mooie retourportaal en een compleet data-dashboard. Wil je net als Decathlon, Loavies en Asos meer waarde halen uit je retourproces? Vraag dan meteen een demo aan op onze website.