Zet data om in bruikbare inzichten

Het verlagen van het retourpercentage is essentieel om voorop te blijven lopen. Data is de sleutel tot succes. Returnista staat voor je klaar.

Elke daling van 1 procent van het retourpercentage resulteert grofweg in een stijging van 1,5 in ons nettoresultaat.

Bram van Camp

Head of Analytics at Bestseller

Data

Data verzameling vormt de basis

Creëer één waarheid, waar alle verkoop- en retourdata bij elkaar komt. Daarna wijst Returnista je de weg om zo snel mogelijk impact te maken

Praat met een expert
BG pattern 2
Create a competitive advantage through a best-in-class
returns strategy

Product Assortment

Product mix

Pricing

Discounts & campaigns

Customer Base

Demographics

New vs. loyal

Purchase & return
behaviour

Customer Experience

Personalization

Sizing

Exchanges

Payment

Operations & Service

Fees & costs

Delivery exp.

Communication

Cust. contact

Data & Analytics
BG pattern 2

Returns strategy

Een lager retourpercentage geeft je de voorsprong

Heb je een retour strategie? Nee? Het is tijd om er een te maken, want dat zal je helpen om het retourpercentage te verlagen en winstgevender te worden dan je concurrenten

Begin met de basis

Door al je retouren- en sales data op één plek te verzamelen, kun je de baseline maken

Stel haalbare doelen

Zodra je weet waar je staat, kunt je een target zetten en vervolgens aan de slag met de eerste acties om het retourpercentage te laten dalen

BG pattern 2

Case

Lees hoe Steve Madden het retourpercentage met 12,4% verlaagde

Met de juiste datapunten en een duidelijke strategie is het terugdringen van retouren snel in gang gezet. Steve Madden boekte geweldige resultaten in de eerste 90 dagen na live-gang

Ga naar de case

Actions

Returnista ondersteunt een breed scala aan acties op basis van inzichten

Breng kosten in rekening

In je Returnista-dashboard kun je de pricing instellen voor iedere retourorder. Betaalde retouren hebben een positieve impact op het retourpercentage

Communicatie in de salesfunnel

Zorg ervoor dat je duidelijk communiceert over je retour- en omruilbeleid in de salesfunnel om onnodige retouren te voorkomen

Praat met je leveranciers

Met Returnista is het mogelijk om inconsistenties in maatvoering te identificeren die tot retouren leiden. Het geeft je de inzichten om een zinvol gesprek te voeren met je leverancier(s)

Veranderen van outbound carrier

Vaak hebben de prestaties van je uitgaande vervoerder invloed op je retourproces. Binnen Returnista kun je retouren opsplitsen per vervoerder om te zien wie er ondermaats presteert

Bied gratis omruilingen aan

Het aanbieden van gratis omruilingen (en betaalde retouren) is een effectieve manier om bestellingen met artikelen in meerdere maten te voorkomen

Praat met je fulfilmentpartner

Vertragingen bij de verwerking van je verkooporders kunnen leiden tot een piek in je retouren. Volg de prestaties van je fulfilmentpartner om te begrijpen waar retouren vandaan komen

Individuen blokkeren om te winkelen

Een klein maar belangrijk deel van uw klantenbestand koopt uw goederen met de bedoeling deze terug te sturen. Met Returnista helpen we je die klanten te identificeren

Productbeschrijvingen aanpassen

Een veelvoorkomende oorzaak van retourzendingen is een PDP met onjuiste of misleidende informatie. Met Returnista kunt u gemakkelijk bepalen waar u uw aandacht op moet richten

Marketingstrategie aanpassen

Niet alle klantensegmenten in uw marketing efforts zijn wat ze lijken te zijn. Voeg returns toe aan je ROAS om te begrijpen wie echt winstgevend is en wie niet

Learn

Er is nog veel meer te leren in de wereld van retouren

Implementeer Returnista vandaag

Grip krijgen op je retouren is de sleutel tot succes. Het is tijd voor actie. Het is tijd voor Returnista.

Een demo plannen

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen
We sturen je een maandelijkse nieuwsbrief met productupdates en nieuws uit de branche
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.