Nieuw: Returnista integratie voor Lightspeed-gebruikers
Returnista is continu in ontwikkeling. Het aantal functies en mogelijkheden groeit hard en de software wordt steeds vaker geïntegreerd met andere platforms en systemen binnen de e-commerce branche.
Ook de integratie met Lightspeed is kort geleden uitgebreid. Hierdoor is de link tussen Lightspeed en Returnista nu nog sneller gelegd en kan gebruik worden gemaakt van diverse extra functionaliteiten.
Nieuwe functies voor Lightspeed-gebruikers
Retailers die Lightspeed gebruiken hebben enorm veel mogelijkheden in het personaliseren van hun webshop. Het centrale systeem bevat handige thema’s voor de voorkant van de shop, maar ook een ‘eCom backoffice’ voor het beheer van verzendingen, voorraad, inkoop en nog veel meer.
Voor optimale personalisatie biedt Lightspeed bovendien een lange lijst met koppelingen en plugins voor onder meer marketing, verkoop, klantenservice, voorraadbeheer, boekhouding, verzending, branding en retourproces optimalisatie.
Met de nieuwe Returnista-integratie hebben Lightspeed-gebruikers nu toegang tot:
1. Een gebruiksvriendelijk retourportaal
Hierin meldt de consument gemakkelijk online een retourzending aan. Het printen van een retourformulier is hierdoor niet meer nodig, en de klant is binnen enkele minuten klaar.
2. Flexibiliteit door middel van een effectieve multi-carrier strategie
Voor de consument is het wenselijk om zelf te mogen kiezen voor een specifieke vervoerder. Zit er bijvoorbeeld een ophaal- of afleverpunt bij de klant in de buurt of vindt deze duurzaam vervoer belangrijk? Op de retourportaal van Returnista kiest de klant zelf de beste optie. Hoe meer flexibiliteit, hoe hoger de klanttevredenheid en hoe lager de drempel voor de klant om een bestelling te plaatsen.
3. Een uitgebreid dashboard met waardevolle data
Door data zoals retourreden (op SKU-niveau) en meest geretourneerde producten bij te houden, optimaliseer je gemakkelijk je aanbod en werkwijze. Hierdoor zul je het aantal verkopen zien stijgen en het aantal retouren zien dalen.
4. Voordelige retourtarieven
Returnista heeft goede prijsafspraken met diverse carriers, waar ook klanten van profiteren. Zo worden retouren via Returnista voor zeer gunstige prijzen uitgevoerd.
Optimaliseer je customer journey met de Returnista integratie
Een belangrijk voordeel van de nieuwe integratie is de grote mate van personalisatie, branding en automatisering die deze mogelijk maakt. Zo kun je bijvoorbeeld:
- De retourportal volledig aanpassen aan de look-en-feel van je Lightspeed-webshop, waardoor je klanten niet zullen merken dat het een integratie betreft.
- Automatische mails sturen over het retourproces. Stuur bijvoorbeeld een bericht wanneer een retourzending in goede orde is ontvangen of laat de klant weten dat deze gebruik kan maken van shoptegoed in plaats van een terugbetaling.
De mogelijkheid om het retourproces volledig te integreren met de customer journey zorgt voor meer gebruiksgemak bij de klant en een goede kans op meer omzet.
Er komt nog meer
De nieuwe integratie biedt nu al mooie kansen, maar er komt nog meer aan. De integratie wordt momenteel nog dieper doorontwikkeld waardoor Lightspeed-gebruikers binnenkort ook live ruilingen en coupons op het platform kunnen verwachten. We houden alle Lightspeed-gebruikers uiteraard op de hoogte van deze ontwikkelingen.
Interesse?
Heb je hulp nodig bij het optimaliseren van je retourproces? Of heb je vragen over de nieuwe Lightspeed-integratie? Wij helpen je graag verder. Neem gerust contact met ons op of vraag een demo aan op onze website.