Tot 40% meer omzet door ruilingen
Zorg ervoor dat je klant altijd het juiste product in handen krijgt met Exchanges en Store Credit. Je klant op het juiste moment het juiste product aanbieden is de sleutel tot het behouden van omzet voor jouw store. In veel gevallen slaagt Returnista erin om tot 40% van de retourwaarde om te zetten in omzet. Dit zorgt voor een geweldige klantervaring en een betere performance van je store.
Ruilen voor een andere maat
In je nieuwe retourproces kan je klant eenvoudig hetzelfde product in een andere maat omruilen. Naast dat dit zorgt voor veel meer omzet, biedt dit ook de mogelijkheid om klanten te vragen altijd maar één maat van hetzelfde product te kopen. Dit heeft een directe impact op het retourpercentage. Past het product niet? Ruil het dan eenvoudig om. Returnista houdt real-time de voorraad van je store in de gaten zodat de klant altijd de juiste maat in handen kan krijgen.
Ruilen met behulp van Store Credit
Door klanten de keuze te bieden om Store Credit te ontvangen in plaats van een terugbetaling, zorg je ervoor dat niet alleen de omzet toeneemt, maar ook dat je cashflow verbetert. In meer dan 15% van de gevallen kiezen klanten voor deze optie. Het werkt direct klant loyaliteit en een betere performance van je store in de hand.
Lees de ervaringen van Olivia & Kate
Olivia & Kate, het wereldberoemde fashion merk, maakt gebruik van Exchanges & Store Credit. Vanaf het eerste moment dat Exchanges beschikbaar werden voor O&K klanten, leverde het directe waarde op.
We helpen meer dan 1.000 organisaties
om retouren om te zetten in ruilingen
Heb je ook interesse om je retour percentage te verlagen?
Dit is content die je daarbij kan helpen
Stimuleer ook ruilingen tijdens het retourproces
We laten je graag zien hoe Butcher of Blue, Stieglitz en Icon extra omzet behouden met de omruilservice van Returnista.